20 Feb 2015

How to tame Namihei / ケージ内暴力発生

I don't want to go back to the cage yet!
I like Namihei and I'm sure he also likes me. We are pretty doing well, aren't we?
But I sometimes wonder if he really trusts me.
I often read blogs written by budgie keepers. Okay, it seems many budgies go to their keepers when they are called.
As for Namihei? Unfortunately never...
I keep calling "Namihei" while he ignores me!
Well, no worries, he comes to me even if I don't call him, so not too bad, I suppose.
The problem is he becomes very aggressive when I let him go back to the cage.
He pinches my right hand with his beak. Every time he pinches me, he looks up at me. It looks like he is saying, "Does it hurt? What about this?! Eh?!"
How to tame Namihei? The answer is "There is no way of taming him!"
So what?

もちろん、なみちゃんが大好き、そしてなみちゃんもきっと私が好き。私たち、結構うまくやってるわよね?
でも時々、思ってしまうんです。なみちゃんって、私のこと信頼してるのかなって。
よくインコを飼っている方のいろいろなブログ記事を拝見するのですが、たくさんのインコちゃんたちは、飼い主に呼ばれたら、バサバサと飛んでいくわけですよ、飼い主のもとへ。
なみちゃんはどうかというと、ないですね、そんなこと。呼び続けたって、ムシです、ムシ!
でも、ご心配なく。呼ばれてないのにジャジャジャジャーンという感じでよくやってきますので(笑)。
問題はというと、ケージに戻す時に、思いっきり暴力的になることです。なみちゃんは私の右手をくちばしでつねるように噛み続けるわけです。場所を変えるごとに見あげてきて、まるで「これ痛い?これは?そんじゃこれは?」と言っているよう。
なみちゃんを馴れさせる方法って…皆無ですね。

No comments:

Post a Comment