29 Aug 2015

Born Diplomat, Namihei / 波平、駆け引き上手

It's said that budgies show their expressions a lot and so does Namihei.
I usually spend time with her every morning and night. Well, I missed one night, because I came home late. On the following morning, she seemed to be in a bad mood. Guess what, she turned back toward me when I called her! I really felt guilty at that time... then on the same day, when I came back, she showed pleasure with me and kept calling me until I came to her. Sometimes I'm a bit confused... who is the boss?! Does Namihei play a game with me?! Anyway, I'm a custodian!

インコは感情表現がとっても豊かだと言われていますが、波平ももちろんそうです。
たいてい毎朝晩、なみちゃんと一緒に遊ぶようにしていますが、帰りが遅くなり、遊べなかった夜が…。翌朝、なみちゃんはどうもご機嫌ななめに見えました。「なみちゃん」と呼ぶと、なんとプイッと背を向けられました!その夜、家に帰ってくるなり、なみちゃんが遠くからうれしいアピール。近くにくるまでずっと呼び鳴きをしていました。
たまに混乱しますが、どっちが飼い主でしたかね?なみちゃん、私のことからかってますか?!ここではっきり言っておきますが、私が飼い主ですよ、波平。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment