7 Aug 2015

Give Me Ice Cream! / アイスクリームちょうだい!

Basically Namihei is curious about anything I am eating. When I have ice cream or crisps, she never leaves me and tries to steal my snacks.
Last night I was having ice cream and of course,  received a curious stare from her. She kept trying to take a bite, so I had to shoo away her. Well, she didn't give up so easily and even showed her threat posture... but you know, ice cream is not good for a budgie. Maybe I should find treats at a shop so that she won't try to steal food from me!

波平はたいてい私が食べているものには何でも興味を示します。アイスクリームやポテトチップを食べてるときなんかは、決して私から離れず、盗もうと一生懸命になりますからね。
昨晩、アイスクリームを食べていると、なみちゃんの熱い視線が…。一口食べようと必死になるなみちゃん。そして必死になみちゃんを追い払う私。なみちゃんはそう簡単にはあきらめないですね。しかも威嚇ポーズまでしてきましたから…。でも、アイスなんてインコには良くない食べ物ですよね。今度お店で、なみちゃん用のおやつを探してきます。だからもう私の食べ物を盗もうとしないでね、なみちゃん!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment