27 Aug 2015

Just Being Around / ただそばにいるだけで

I like Namihei a lot, but I'm not sure how much she likes me... well, at least she is all right as long as she recognises me around her. It's not like "I'm happy with you just being around" though!
Sometimes I trick her and hide from her suddenly. Then she will start looking for me and calling me. It's so lovely, but once she finds me, she carries on what she is doing. And only when she is really scared or lonely, she comes to my shoulder and says "hi". Yeah, I can get tricked by her so easily!

波平のことが大好きですが、なみちゃんも同じ気持ちかどうかは不明です。少なくとも、私がそばにいるとわかれば安心しているようですけど。でもこれ、「あなたがそばにいてくれるだけで幸せ」というメロドラマ感はないです(笑)。
時々、突然なみちゃんの前から姿を隠したりして、遊んでいるのですが、そうすると、私を探し始めて、呼び鳴きも始めます。そんな姿がかわいいのですが、私を見つけるなり、何事もなかったかのように振る舞う波平。でも、本当に怖かったり、寂しく思った場合は、肩まで飛んできて、「はーい」と言ってくれます。飼い主、すぐになみちゃんに騙されちゃいますね(笑)。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment