30 Aug 2015

Relaxing Day / くつろぎの1日

Yesterday I went out in the morning, but spent all day at home after that. So I was able to spend time with Namihei, though I let her out only in the morning and evening.
I recently bought a paper craft birdhouse and was making it after lunch. Namihei was next to me and kept speaking to herself. Perhaps she hasn't realised that it shall be hers yet!
At night I was watching a film on my laptop and she was also watching it on my shoulder for a while. Then she got bored and started playing next to me. Well, I could say it was a relaxing day for both of us!

昨日は午前中は出かけたものの、その後はずっと家にいたので、久々に波平と一緒に過ごせました。でも、放鳥時間はいつも通り、朝晩だけですが。
最近、バードハウス(25日にマイナビから発売された本です)を購入し、昨日はこれを作るのに没頭してました。隣にいるなみちゃん、ずっと独り言を言ってましたが、きっとこれが自分のものになるってことにまだ気づいていませんね。
夜は映画を見ていたのですが、なみちゃんも肩に乗ってしばらく一緒に見てましたよ。でも、やっぱり飽きてしまったのか、途中から私のそばでひとり(一羽)で遊んでました。
そうですね、昨日はふたりともリラックスできた1日でしたね!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment