31 Aug 2015

Love turned inside out / 愛情の裏返し

Namihei is quite difficult and it's not easy to understand her properly.
I spent over the weekend with her at home and she mostly took a nap next to me.
Well, the problem was she suddenly got aggressive and kept attacking me for a while. She was gnawing on my hands and if I pulled my hands away, she was chasing them!
Finally I got angry with her and fought back with breathing on her face. I'm sure she did notice my anger, because she followed me when I was leaving my room and became nice to me.
I really have to teach her not to attack me, even if it was just teasing...

波平はちょっと気難しくて、理解するにも苦労します。
先週末は家にほとんどいたので、なみちゃんと一緒に過ごすも、なみちゃんはほとんど昼寝してました。
そして、なみちゃんの問題行動は、突然暴力的になって、私を攻撃してくること。なみちゃんは私の手をかじってくるのですが、手を引っ込めても、追いかけてくる執念深さ。
とうとう私も怒って、なみちゃんの顔に息を吹きかけて反撃に出ました。なみちゃん、きっと私の怒りに気づいたんですね。部屋を出ようとしたら、ついてきて、肩にちょこんとおとなしく止まってました。
たとえ本気じゃなかったとしても、私への攻撃はなんとかしてやめさせないといけませんね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment