20 Aug 2015

I want to break free! / 自由になりたい

I usually let Namihei out from her cage in my room so that she can play safely. Well, when I haven't got enough time at night, I have to let her play in the living room while I have supper there.
Last night I did it, as I came home late. She really enjoyed flying around and did whatever she wanted. Finally my mum scolded her for her bad manner. I'm sure she was so frightened, because she followed me with no argument when I got back to my room. But... she won't learn anything from the past! She did enjoy doing whatever she wanted in my room.

波平が安全に遊べるよう、放鳥はたいてい私の部屋でするようにしています。でも、夜に時間があまりとれない時は、リビングで私が夕飯を食べているついでに一緒に放鳥してしまうことも。
昨晩は帰りが遅くなってしまったので、まさにこのパターン。あちこち飛び回り、やりたい放題のなみちゃんでしたが、とうとう母にお行儀の悪さで叱られてしまいました。かなりビビったようで、私が部屋に戻る際、おとなしくついてきました。でも、どうやら過去から何かを学ぶ、ということはないようで、私の部屋でもやりたい放題を楽しんでいましたよ。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment