23 Aug 2015

Namihei Mourns for Everything / 波平の嘆き

I usually let Namihei do whatever she wants as long as there is no harm. You know, she thinking my whole room is her own property.
Recently she often shows her disagreement with me. How? Well, she keeps mourning in front of me!
If I could translate it, it would be like this, "Yukari, you're wrong again. Why don't you understand me, eh? You're not listening to me at all." (with big sigh...)
Well, I sometimes copy her and can you guess what she will do then? She shows a threatening attitude! What a brave budgie!

放鳥時、何の危険もなければ、波平の好きにさせておきます。というのも、なみちゃんは私の部屋全体が自分の縄張りだと思っているようなので。
最近、よく反抗してくるなみちゃん。どうやって反抗してくるのかというと、嫌なことがあると、私の前でぶつぶつ言ってるんですよ!しかも変な声で。これをもし訳すとすると、「ゆかり、またダメだよ。なんでわかってくれないのかなぁ。ちっとも言うこと聞いてくれないじゃん」(大きなため息付き)。
私、たまになみちゃんの嘆きをマネしてみるんですけど、そうすると、どうなると思いますか?なみちゃん、威嚇行動に出ます。ずいぶん肝がすわっているのね、波平(笑)。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment