8 Sept 2015

A Little Monster, Namihei / 小さな怪獣、波平

Yesterday I took a day off and spent all day at home. Namihei started eating when she saw me having meal. She started dozing off when she saw me taking a nap. Well, it may sound she is a lovely company, but not! She is a little monster and loves destroying and dropping everything!
When she drops something, I try to ignore it. Why? Even if I return it, she will drop it again. She even tries to drop a ceramic plate! Hmm... maybe I should call her Dinosaur, Namihei.

昨日はお休みだったので、1日中家にいました。私が何か食べていると、波平も食べ始め、私が昼寝したのをみて、自分も居眠りを始めていたようです。こんな風に書くと、なみちゃんってステキな家族、なんて思われる方もいると思いますが、現実は違います。なみちゃんは、小さな怪獣です。何でも破壊し、落としまくるのが大好きなんです。
なみちゃんがモノを落としたときには、もう拾わないようにしました。だって、拾ってもまたなみちゃんが落としますからね。そしてなんと、陶器のお皿だって落そうとしているわけですよ。もうこれからは、なみちゃんのこと、恐竜の波平って呼んでしまいましょうかね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment