21 Sept 2015

Namihei's Call / 波平が呼んでいる

I went out all day yesterday and came back just before 9 o'clock, which was the time when Namihei always went to sleep.
Well, she looked very happy when she saw me and kept calling me in a cheerful way. She was able to spent only 10 minutes outside and she wanted to stick to me all the time.
And this morning I was so exhausted and wasn't able to get up at the usual time. Namihei was calling me. I just waved to her to show I had noticed her. She wasn't satisfied with it, of course, and kept calling me until I finally got up and came to her. Now she is playing in my bookshelf happily!

昨日は1日中出かけていて、帰ってきたのが夜9時前でした。9時といえば、波平が寝る時間です。
帰ってきた私を見て、なみちゃんはとってもうれしそうに見えました。そして、陽気に呼ぶんです。昨晩の放鳥時間はたったの10分ですが、ずっと私のそばを離れずくつろいでいたなみちゃん。
今朝は、あまりに疲れていて、いつもの時間に起きられず、なみちゃんに呼ばれる始末。手を振って、わかっているよと相図するものの、それでは納得しないなみちゃんは、もちろん私が起きてやってくるまで呼び続けるわけです。そして今、本棚で楽しく探検ごっこをしています!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment