25 Sept 2015

Don't Catch a Cold / 風邪にご注意

The weather was lovely and it was pretty warm during the five-day holiday. Then yesterday it became cold and even started raining at evening. There are quite many colleagues having a cold and wearing a mask now.
As for me, so far I'm all right, thanks to honey!
Well, I'm a bit worried about Namihei. She sometimes keeps sneezing and her water is spread! Maybe she is a bit cold now? I hope she is all right and will not catch a cold. I'm a bit wondering... if the Namihei water (coming from her nose) can affect humans?!

シルバーウィーク中は天気に恵まれ、暖かい日が続きましたが、昨日は急に冷え込み、夜は雨まで降っていました。職場では、かなり多くのマスクをした風邪ひきさんがいます。
私はといえば、今のところ、ハチミツのおかげで風邪はひいていません。
波平はといえば、じつはちょっと心配なんです。たまに、くしゃみが止まらなくなってるんです。そして鼻水をまき散らしてます…。なみちゃん、ちょっと寒いんですかね。風邪をひかないといいのですが。ちなみに、なみちゃんの鼻水、これ、人間には影響ないですよね?!ちょっと心配です。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment