13 Sept 2015

Chameleon, Namihei / 波平は気まぐれ

When I was a kid, I had a rosy-faced lovebird. She loved me so much and it seemed that she needed only me! She always followed me and this is why we were able to take a walk outside together! I was pretty famous as a bird walk girl among neighbours.
And what about Namihei? Well, she is very unpredictable. At least, what I know is when I scold her seriously (sometimes furiously!), she seems to beg forgiveness. She tries to be nice and harmless, and comes to my shoulder. Of course, I always get tricked by her!

 小さい頃、小桜インコを飼っていたのですが、この子は本当に私のことしか見えてないようで、必要なのは私だけよ、という感じでした。そういうわけで、いつも私と一緒にいたがるので、なんと一緒に外へ散歩まで行けたわけです。近所では、鳥を散歩させてる女の子として、ちょっとした有名人だったんですよ。
では波平はというと、彼女は本当に気まぐれです。ただ、私が真剣に叱ったときは、それがわかるらしく、許して~と言わんばかりに、私の肩に乗ってくるわけですよ。そのときの表情がかわいらしくて、「いい子にするから、ね!」という感じで、結局いつも騙されてしまう飼い主でした。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment