4 Sept 2015

Food, glorious food! / もっと食べたい

Namihei has been on a diet since the vet told me to have her lose weight.
I know she loves eating and I wish I could feed her more, but I cannot let her gain weight anymore.
I keep her meals in a container (blending a various kinds of seeds) and I always scale the amount for one day.
These days Namihei always tried to sneak into the container to steal more seeds. Well, finally she made it! I'm so sure that she ate more than enough seeds inside the container... I cannot blame her though. We are actually in the same boat and I'm also struggling with losing weight now!

波平、ただいまダイエット中。病院で体重を減らすように言われているんです。
なみちゃんは食べるのが大好きで、私だってもっとごはんをあげたいのですが、これ以上太っちょにさせるわけにもいきません。
なみちゃんのごはんは、ブレンドしたシードをタッパーに入れて保存していますが、ここからいつもスケールで量って1日の食事をあげています。
最近、このタッパーに隙あらば入ろうとするなみちゃん。とうとうやりました。タッパーの中で無心に食べ続ける波平…。あまりの真剣さに止める気になれず(笑)。
しかも、なみちゃんのことを責めるわけにもいかないんですよね。だって私たちは同じ境遇で、飼い主だって減量できずにあがいているわけですから!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment