14 Sept 2015

Fly, Namihei! / 飛べ、波平!

I spent all day at home yesterday, as I felt so tired. Then I encouraged Namihei to fly a lot, as I wanted take photos of flying Namihei. She can fly. I can try to shoot it. No worries, I'm just talking about photography!
Hmm... it's not easy to take such photos, is it? I can't bring her into focus. Anyway, this is what I made and I couldn't force her to keep flying. You know, she would get annoyed in the end. I know I have to improve my skills in photography, but I also want to ask Namihei to behave as a professional model.

昨日は、なんだかとっても疲れていたので、1日中家で過ごしました。そして、波平には飛び回るよう煽る私。というもの、なみちゃんの飛んでる姿を撮りたかったんですよ。かっこいいなみちゃんを!
とはいっても、簡単に撮れないのが飛んでる写真。なみちゃんにピントが合わないんですよね。それでも、これが昨日撮れた写真です。これ以上、なみちゃんに飛んでもらえるようお願いすると、キレちゃうので、やめておきました(笑)。
もちろん、私の写真スキルをもっと向上させないといけないのはわかっていますが、なみちゃんもプロのモデルのように振る舞ってくれるといいんですけどねぇ。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment