26 Sept 2015

Manners Maketh Budgie / インコも育ちが大事

Namihei has been together with me for almost a year now, as she came to my house on the 3rd of October, 2014. Well, I just know she was born in Shizuoka. I don't know who are her parents and how she was treated in her homeland and the shop where she spent for a month.
At least she looked very quiet and well-mannered at the shop. She has spent a year with me and now look at her! I must say she has got a good sense of humour, thanks to me. Erm... I also have to admit that she becomes a bit wild... perhaps I'm a role model for Namihei? At least, we are getting along together, so this is not so bad!

波平は私と一緒に暮らすようになってもうすぐ1年。昨年、10月3日に我が家へやってきました。
なみちゃんが静岡で生まれたということだけで、なみちゃんの両親のことや、どんな環境で生まれたのか、私と出会うまでの1カ月間、お店ではどんな風に過ごしていたのか、知らないことだらけです。
少なくとも、お店で出会ったときのなみちゃんは、とってもおとなしくて、行儀よくみえたのですが。それが私と1年一緒に過ごすことで、どうなったかは、このブログを読んでいるみなさんはお気づきですね(笑)。ま、笑いのセンスは私譲りで間違いありませんが、この粗暴な態度も私のせいですね、きっと…。ただ、私たちは仲良く暮らしているので、これでもいいか、ということにしておきます!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment