3 Dec 2015

After Bathing / 水浴びのあとは

Recently Namihei likes bathing, but there is one rule. She wants to stay in my hands whilst bathing. Last night she was bathing in my hands, but she lost her balance and fell down to the sink. She was so surprised and fled quickly. After that she must have been tired. She kept resting and was quiet.
I hope she won't catch a cold. Oh, speaking of cold, Namihei always responds to sneeze. When I was on the train with her, she responded loudly to someone's sneeze! I was a bit embarrassed...

最近、波平は水浴びが好きなのですが、1つ決まりがあります。それは、私の手の上で水浴びをしたいということ。昨晩も手の上で水浴びをしていたのですが、バランスを崩して、シンクに落ちてしまったなみちゃん。びっくり慌てて逃げていきました。水浴びのあとは、どうやらお疲れだったようです。ほとんど静かにお休みしてましたからね。
なみちゃん、風邪引かないといいのですが。風邪といえば、なみちゃんって、いつもくしゃみに反応するんですよね。この間も、なみちゃんと電車に乗っていたとき、誰かがくしゃみをして、思いっきり大きな声で鳴きました。飼い主は、こういうのがちょっと気まずいんですけどね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment