28 Dec 2015

The Sound of Water / 水の音

Last night I let Namihei play in the living room, because I wanted to watch TV. Once she heard the sound of water, she flied around the sink. Well, Namihei wanted to take a bath! I didn't know she was so keen about bathing. She wanted to clean herself, because the New Year is coming? Or she wanted to do something for her moulting period?
Anyway, she enjoyed bathing for a while and the problem was she wanted me to hold the plate. She didn't splash when I put it on the table. Well, it wasn't easy to take photos of her bathing with my single hand!
After bathing, she must have been tired. She started napping on my knee. It wasn't easy to keep my knee stable while I was having a laugh!

昨晩の放鳥場所は、リビングでした。どうしてもテレビが見たかったもので。
波平は、台所の水の音を聞くなり、流しへと飛んでいきました。どうやら水浴びがしたかったようです。なみちゃん、そんなに水浴び好きじゃなかったじゃないか~。これって、新年を迎える前にこぎれいになっておこうと思ったのか、それとも換羽対策に何かしたかったのか。
いずれにしても、水浴びを大いに楽しんだ様子です。ベストショットを撮りたいと思っても、水の入った容器を私が持っていないと水浴びしないので、カメラは片手でホールドすることに。
水浴び後は、疲れちゃったんでしょうね。私の膝の上で居眠りを始めました。膝を揺らさないようにして、大笑いするのって、案外難しいですよ(笑)。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment