30 Dec 2015

Namihei has got a good memory? / 波平の記憶力

I'm wondering... have budgies got a good memory? Well, I think I myself have got a pretty good memory, but I can't remember figures well.
Last night I came back home late again and I couldn't let Namihei out. She is staying on my shoulder now while I'm writing this post. So far she is nice to me and it seems that she is not in a bad mood.
Yesterday morning it was different. Once I let her out, she kept flying in my room and  I had to chase her for a while. She got excited too much and in the end she was stuck between the books and the wall. To be honest, I couldn't stop laughing. Of course, I rescued her! Oh, perhaps she learned something from yesterday and decided to stay calm?! If so, she is indeed a brilliant budgie, isn't she?

インコの記憶力は良いのでしょうか?私自身(人間です)、結構記憶力が良いほうだと思ってますが、数字を覚えるのは苦手です。
昨晩も帰りが遅くなってしまい、波平の放鳥時間がなくなってしまいました。今、このブログを書いている間、なみちゃんはおとなしく私の肩の上にいます。今のところ、怒った様子もなく、私にも優しく接しているなみちゃん。
昨日の朝は違ったんですよ。ケージから出すとすぐに部屋中を飛び回り、私がなみちゃんを追いまわすことに。そして最後には、本棚にある本たちと壁の間に挟まってました…。申し訳ないけど、笑いが止まりませんでした。もちろん、助け出しましたよ!
ということは、なみちゃんは昨日の失態から何かを学んで、今日はおとなしくしようと思ったんでしょうか?!そうだとしたら、なみちゃんって、本当に賢いインコですよね!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment