15 Dec 2015

Ambitious Budgie, Namihei / 野心的なインコ、波平

Do budgies choose a place when they want to do their business? Well, I don't think they care about the place. They just do it whenever and wherever they want. As for Namihei, I know she is a cunning budgie. Yesterday she was playing alone near me and suddenly she came to my shoulder. She stayed there for a while and then left. I knew what had happened! Of course, I found her dropping there. I'm sure she did it on purpose, but I'm not sure what it meant. For fun or kind of revenge? I hope it was the former, but it means that she doesn't think I'm her keeper?!

インコちゃんたちは、用を足すときに場所を選んだりするんでしょうか。私としては、場所なんて気にしてないと思うんですけど。用を足したいって思ったときは、場所も時間も関係ない、自由人ならぬ自由鳥といったところでしょうか。波平の場合、ちょっと頭の回転が良いところがあるんですよね。昨日、私の近くでひとりで遊んでいたのに、急に肩にとまりにきたんです。しばらくして、すぐに帰っていったわけですが、これが何を意味しているのか、すぐにわかりました。やっぱり、フンがついてる~!なみちゃん、絶対わざとやりましたよ。でも、これってイタズラなのか、何かの仕返しなのか…。まあ単なるイタズラであって欲しいと願いますが、ということは、私は飼い主の地位を認められてないんでしょうかねぇ。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment