4 Dec 2015

What Am I? / わたしは何者?

I often feel sorry that I let Namihei alone. Well, it should be better to have one more budgie for her, but so far I haven't got such a plan and I'm trying to become her best friend. So now I'm wondering... does she know she is a creature called "budgie"?! Or does she think she is the same creature as I am?!
These days she gets angry when she looks at herself in a mirror. Well, she is trying to attack herself! When she was in the shop, she was with a blue budgie in the same cage. Does she miss her company or she already forget him?! Anyway, she can fly and I cannot! That's the big difference between us.

波平がひとりぼっちで、悪いなと思っています。なみちゃんも仲間と一緒にいた方がいいのかな、とは思っていますが、今のところもう1羽お迎えする予定はないので、なみちゃんのベストフレンドになろうと頑張っているところです。今思うことは、なみちゃんは、自分がインコと呼ばれる生物だということを認識しているのか、ということです。それとも、私と同じ生物だって思っているのでしょうか。
最近、鏡で自分の姿を見て、怒りまくって、攻撃を始める始末。それ、自分なんですけど(笑)。なみちゃんがショップにいたとき、同じケージにはブルーのインコちゃんがいました。なみちゃんは、このブルーインコちゃんを恋しく思うことはあるのでしょうか。それとも、とっくにそんな存在は忘れてる?!とりあえず、私たちの大きな違いは、なみちゃんは飛ぶことができて、私はできない、ということでしょうかね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment