22 Mar 2017

A bit sloppy / ちょっとみずっぽい。

Namihei was doing well as usual today. She made lots of noise, ate a lot, and played energetically. I also notice that she takes the water with the medicine though she is very reluctant.
Oh, she started calling me before 6:00 in the morning too.
There is one thing I must keep an eye on. Her poo condition wasn't so good today and it was a bit sloppy. I don't think it's diarrhea, but yes, I'll be careful with this.
By the way, she often pushes her swing with her beak during the night and it's really noisy. This sometimes wakes me up, so I must tell her to stop it!

今日も波平、いつも通り元気に過ごしました。たくさん鳴き、良く食べ、そして元気に遊びまわってましたよ。それから、お薬入りのお水もよく飲むようになりました。ただし、嫌々飲んでいる感じはありますが。
そういえば、今朝も6時前にお呼びがかかりましたよ。近所迷惑になっていないといいのですが…。
元気ななみちゃんですが、1つ気になるのがフンの状態です。ちょっと水っぽいんですよね。下痢ではないと思うのですが、やはりちゃんと観察しておく必要があります。
ところで、なみちゃんは夜、よくブランコをクチバシで押してるのですが、これが結構な音を立てるわけです。私もそれで目が覚めてしまったり。止めてもらうように言わないといけませんね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment