25 Mar 2017

A Holiday with Namihei / 波平と過ごす休日

I woke up late this morning though I went to bed early last night. It wasn't easy to get up completely and Namihei encouraged me a lot. Well, we share my room and her cage faces to my bed.
I spent most of the day with her at home today. I just went out to get her new perch. Have you ever head of a neem tree? Namihei used this tree as her perches. At first she didn't like it (perhaps its colour), but now she feels safe with them.
I cleaned her cage and she enjoyed the sunshine. We did play together a lot. I believe we did have a good day together!

今朝は朝寝坊です。昨晩はやく寝たにもかかわらず、なかなか起き上がれませんでした。そんな私を波平が一生懸命起こそうとしていたわけですが…。
波平とは同じ部屋で過ごしています。なみちゃんのケージと私のベッドは向き合わせになってるんですよ。
今日はほぼふたりで一緒に過ごしました。ただ、なみちゃんの新しい止まり木を買いに出かけましたが。ニームの木というのをご存知ですか?なみちゃんの止まり木はニームの木でできたものです。最初は色が濃かったせいか、嫌がっていましたが、今ではもうすっかり大丈夫です。
ケージもきれいに掃除して、なみちゃんは日光浴もして、そしてふたりで一緒に遊んで、今日はとっても良い1日でしたよ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment