23 Mar 2017

Mystery of the swing / ブランコの謎

It's lovely to see a budgie sitting on a swing. Don't you think it's so sweet?
Well, Namihei doesn't sit on her swing in the daytime. What I see is pushing it with her beak. She looks so annoyed with the swing, so I often think if I should remove it from her cage.
Then during the night I sometimes wake up with the noise of the swing. Yes, she must have pushed the swing! I believed so until last night. I was totally wrong!
I saw her sitting on the swing. Well, I don't know why, but she sticks to the edge so it makes the swing unbalanced. That's why she sometimes slips or staggers and this causes that noise! But why doesn't she sits on the centre?! I really want to ask her about this...

インコがブランコに乗っている姿って、とってもかわいいですよね。
波平の場合、日中はブランコに乗っている姿を見ることはありません。代わりにクチバシでブランコを攻撃しているのはよく見かけるのですが。なんだかブランコに怒っているように見えるので、ケージからブランコを取り外したほうがいいのかな、なんてよく考えたりもします。
そして夜になると、このブランコの音で私は目を覚ましてしまうことがたまにあるんです。なみちゃん、おそらくブランコを攻撃してますね。と、昨晩まで思い込んでいたのですが、まったくの勘違いだったことが判明しました。
なみちゃん、ブランコに乗って眠っているんです!でも、なぜか端っこにとまるので、ブランコが傾いてしまってるんですよね。それでよく滑ったりよろけたりするせいで、騒音が発生しているようなんです。でも、ちゃんと真ん中にとまればいいことですよね?この点だけは、なみちゃんにぜひ確認してみたいことですね…。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment