14 Mar 2017

Big Brother / ビッグ・ブラザー

When I was leaving for work in the morning, Namihei looked so weak and tired. She was fine at first though. I was worried about her, but she didn't puke and was just resting on the perch, so I decided to go to work.
I often thought of Namihei while I was working and my workmates suggested to put a web camera at home so that I could check her regularly.
Well, it sounds like Big Brother in the George Orwell's novel, right? I oversee her through the camera... but what can I do if I find something wrong with her?! And I can't keep watching it on my iPhone all day at work.
Fortunately she was fine when I came back home! I even phoned my mum before leaving work, as she always gets home earlier than I do.
Anyway, it was good to see her doing well!

今朝、仕事で家を出る時間になって、波平が具合悪そう見えました。なんだか疲れているような感じです。とても心配になったのですが、吐いたりしている様子はなかったので、そのまま仕事に行きました。
やはり仕事中、なみちゃんのことが気になって、気になって…。職場の人たちには、ウェブカメラでも設置したらいいんじゃないかと言われましたが、それじゃまるで、ジョージ・オーウェルの小説に出てくる、ビッグ・ブラザーみたいですよね。
常になみちゃんを監視…(笑)。でも、たとえ何か異変を見つけても、すぐに家にはかけつけられないのが現実。それに、仕事中ずっと自分の iPhoneを眺めているわけにもいきませんね。
幸い、帰宅すると元気ななみちゃんが迎えてくれました。じつは帰宅前に母に電話して様子も確認してたのですが。私より、母の方が帰宅時間がはやいので。
とにかく、元気にしていて良かったです!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment