20 Mar 2017

Adventurous budgie, Namihei / 小さな探検家、波平。

It was a national holiday here in Japan and I was able to spend all day together with Namihei.
Well, I was supposed to do many things at home, but I was too lazy to be productive.
At least, I let Namihei enjoy the sunshine outside for a while and I also enjoyed reading a bit.
Well, Namihei is adventurous, I think. She loves exploring everywhere in my room and recently she found my jeans interesting.
It's always interesting to watch her and I think I can learn many things from her as well.
By the way, have you ever heard of the book, "The Genius of Birds" by Jennifer Ackerman? I just started reading it and would love to say this is a fantastic book!

今日は貴重な3連休の最終日でしたね。3連休、できればハッピーマンデーになるよりも、金曜日であってほしいのは、私だけでしょうか。
今日は波平とずっと一緒に家で過ごしました。やるべきことはたくさんあったものの、怠け病により、だらだらして終わってしまい…。とりあえず、なみちゃんを日光浴させたり、読書することくらいはできました。
なみちゃん、本当に冒険好きなんだと感心します。ここ最近、私の部屋でさらに精力的に探検に力を入れているようですが、お気に入りはなんと、私のジーパン。上から入って裾から出るのが楽しいらしく、何度も繰り返していました。
なみちゃんを見ていると飽きないし、それに、なみちゃんから学ぶことがたくさんあるんですよね。
ところで、『The Genius of Birds』という本をご存知ですか?ジェニファー・アッカーマンさんという方が著者なのですが、まだ翻訳本は出版されていないようです。
私もまだ読み始めたばかりですが、鳥好きさんにはぜひ読んでほしい1冊です!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment