18 Mar 2017

Follow-up / 経過観察

We visited the vet for the 3rd time today, but didn't see any progress. Well, the vet checked Namihei's beak and told me that we would do follow-up for a while. So next time, I'll see him in a couple of weeks.
We're not sure what's wrong with her beak yet and I shouldn't let Namihei play with other budgies just in case, he says.
I admit that I tend to jump to conclusions, but this time, I must trust the vet even if it will take time to see the good result.
Oh, Namihei was so chatty when we were on the train and it made me feel so embarrassed!

今日は3度目の診察日でしたが、特に進展はなく、先生が波平のクチバシをチェックして、これからしばらく経過観察をします、と言われただけです。
時間を少しずつ置いていくとのことで、次は2週間後の診察です。
まだ、なみちゃんのクチバシに何が起きているのか特定できておらず、この時点でほかのインコちゃんたちと遊ばせるなど接触はしない方が良いとのことでした。
私は自分でも認めるせっかちで、すぐに結論を急いでしまう性分です。でも、今回はたとえ良い結果が得られるまでに時間がかかっても、先生を信頼して波平と治療を頑張りたいと思います。
そういえば、電車でなみちゃんは今日ものすごくハイテンションでした。大声で鳴くので、私はもう恥ずかしくてしかたありませんでしたよ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment