10 Mar 2017

Eat, eat, and eat / 食べて、食べて、また食べて。

If you lose your appetite, that's the end. We can say the same thing for budgies, I suppose.
Today I prepared Namihei's mean with mainly seeds and she loved it. I'm sure she did enjoy eating the seeds while I was away home, so her weight wasn't so bad when I came back home.
As for the medicine water, I have no idea if she did actually take it.
When I prepared it in the morning, it was 49.6g including the plate. When I came back home, it was 48.1g. Besides I found a couple of seeds inside the plate.
At least she eats well and this is very important. Now I'll trust her strength and just hope her beak will be healed completely.
Anyway, let's see how it goes at the clinic tomorrow!

食欲がなくなったら終わり…。これって、インコにも言えることだと思うんです。
今日はシード多めで波平のごはんを用意しましたが、なみちゃんもそれがお気に召したようです。日中、私が仕事で外に出ている間、ごはんを堪能したんでしょうね。帰宅してから体重を測りましたが、それほど落ちていませんでした。
では、例のお薬入りのお水はといえば、ちゃんと飲んでいるのかナゾのままです。朝、準備した時は、容器も含めて、49.6グラムありましたが、帰宅時には48.1グラムに減っていました。さらに、容器の中にシードが2粒入っていたんですよね。
少なくとも、よく食べていることは間違いなく、食欲も大切なことだと思っています。今はただ、なみちゃんの強さを信じ、クチバシ問題が解決しれくれることを祈るばかりです。
とりあえずは、明日の診察でどうなるかですね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment