16 Mar 2017

What Namihei dislikes / 波平の嫌いなもの

Namihei was doing well today. She was so energetic and ate a lot in the morning. When I came back home, she kept shouting. I know she wants to get out of her cage! It's always nice to see her active.
Well, today I had to think of what Namihei would dislike for the photo on Instagram. I put "veggies, waiting, and a middle-aged man".
She doesn't eat green veggies at all, and she isn't patient. Then what about a middle-aged man?! Basically she doesn't like men. Now she has got a make vet and this is the problem. She always tries to escape from him when he grabs her!

  波平、今日も元気にしていました。朝は元気いっぱいで、ごはんもよく食べ、私が帰宅したときは、ものすごい呼び鳴きでお出迎え。ケージから出たいのはわかっています!こうして元気な姿を見ると、ほっとしますね。
今日はなみちゃんが嫌いなものを考えなければいけませんでした。というのも、インスタグラムの写真アップに必要なお題がこれだったわけです。とりあえず、「野菜、待つこと、おじさん」としておきました。
とにかく青菜は食べないし、なみちゃんは忍耐強くもなく、おじさんというより、本当は男性が苦手なんですよね。今は獣医さんが男性なので、ちょっと問題です。先生がなみちゃんを診察する際、いつも逃げだそうとするので…。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment