27 Mar 2017

Poo, poo, and poo / フン、フン、フン

Since Namihei's poo condition has been unstable these days, I'm her poo checker now.
Yesterday I was out in the daytime and let Namihei alone at home. When I came back home, she looked a bit weak. Besides the colour of her poo was vivid green. Is it normal?! Then her poo became just sloppy again.
This morning it was still sloppy and it made me feel so worried.
When I came back home, I first checked her poo and it seems that it's getting normal. I know I still need to keep watching, but guess what, I'm off tomorrow, so I can stay with her all day!

波平のフンの状態が不安定なので、私はなみちゃんのフンチェック係となっています。
昨日は日中出かけていて、なみちゃんをひとりで留守番させてしまったのですが、帰宅してびっくり。なみちゃんのフンが鮮やかな緑色になってたんです。これ、普通じゃないですよね?!その後は、単に下痢のようなフンに戻ったのですが。
今朝もやはり下痢気味だったので、もう心配で落ち着きません。
帰宅して、まっさきになみちゃんのフンチェックです。すると、どうやら通常のフンに戻りつつあるようなんです。もちろん、まだまだ観察していかなければいけませんが、幸い、明日は有給休暇をとりましたので、なみちゃんとずっと一緒にいられます!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment