11 Jul 2017

Enjoy the sunshine! / 日光浴を楽しもう!

I was off today and spent most of the day with Namihei at home. She enjoyed the sunshine outside for a while. Guess what, it was the first time for her after she left hospital.
If her wound is okay, she is allowed to play around my room from this weekend.
So I thought it would be alright to let her enjoy the sunshine as well.
Since she cannot use her upper beak anymore, I'm wondering if there is no risk in my room. I saw she slipped from a perch in the plastic case today. She was alright, but if she had the upper beak, she would have been able to hold herself with it.
Anyway, she must get used to the new situation and I'm sure she will learn everything necessary quickly. Because, you know, she is not an ordinary budgie!

今日は有休だったので、ほぼ1日、波平と一緒に家で過ごすことができました。なみちゃん、今日はそとで少しですが日光浴も楽しんだんですよ。退院してから初の日光浴でした。
傷口も順調に回復すれば、今週末からは放鳥が許されます。なみちゃん、部屋で遊びまわることができるんですよ!
だから日光浴もそろそろいいかな、と思って今日はベランダで見守りました。
上クチバシがなくなった今、部屋で遊びまわる上で危険がないのかが気になるポイントです。今日、プラケースの中で止まり木から滑ったなみちゃんを見て、ふと思いました。クチバシがあったら、きっと体を支えることができたんですよね。
とにかく、新しい環境に慣れてもらうしかありません。きっと、必要なことはすぐに学んでいくはずです。だって、なみちゃんは普通のインコじゃないですもんね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment