15 Jul 2017

Let it heal naturally / 自然治癒にまかせよう。

I called the hospital in the morning and then took Namihei to the vet.
Last night she got a nosebleed and I wanted to make sure she would be alright.
Now we trust her healing power and let the wound heal naturally.
Even if we see her bleeding a bit, it will be alright as long as she is doing well.
But if we see problems in the healing process, the vet will think of letting her wear a cone for a while.
Well, Namihei resumed her adventure in my room today. She has not recovered fully yet, so I must keep an eye on her while she is out of her plastic case.
I know she did enjoy playing outside and hope it will reduce her stress!

 今朝、病院に連絡を入れ、波平を診察に連れて行きました。
というのも、昨晩鼻血を出してたんです。傷口がかゆくて、どうしても足でポリポリしちゃうんですよね。
大丈夫かどうか不安だったので、念のための病院でした。
今できることは、なみちゃんの治癒力を信じること。そして、傷口も自然治癒に任せるということです。
多少出血があっても、なみちゃん自身が元気にしていれば問題ないとのこと。ただ、傷が治るのに時間があまりにもかかるようであれば、エリザベスカラーを着用してもらうことも検討するそうです。
そして本日より、波平は放鳥時間再開しました。まだ完治しているわけでもないし、久々の放鳥で体力が心配なので、放鳥中はしっかり目を離さないように気をつけます。
なみちゃん、楽しそうにしていましたよ。放鳥時間が始まって、少しでもストレス軽減されるといいのですが!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment