10 Jul 2017

Namihei is sensitive. / 波平は繊細。

When I checked Namihei in the morning, I found some blood on the wall of the plastic case. Well, she must have got panics last night, because I turned off the light in my room when I went to bed.
Today I came back late because I was so busy at work. Hmm... Namihei looked so weak and actually she didn't finish her pellets! It was so rare, because I always found her plate empty when I come home.
I thought it would be better to let her calm first, not letting her go to sleep. I let her stay next to me while I was having supper in the living room. Then she also started eating and grooming herself.
Tonight I'll keep the night light in the room so that she knows where I am and must feel alright.

今朝、波平の様子を確認すると、プラケースの側面に血がついていました。昨晩、私が寝る時に部屋の電気を消してしまったので、パニックになって暴れたのかもしれません。
今日は残業で帰宅が遅くなってしまったのですが、なみちゃんがとても弱っているようにみえました。実際、ペレットもあまり食べていなかったようです。帰宅するといつもペレットを入れているプレートは空っぽになっているのですが、今日はだいぶ残っていました、
すぐに寝かせるのではなく、まず落ち着いてもらうことが大切だと思い、私がリビングで夕飯を食べている間、ずっと隣にいてもらいました。すると、なみちゃんも食べ始め、リラックスしたのか、羽繕いも始めたので一安心。
今夜は、部屋の電気は常夜灯にしておこうと思います。そうすれば、なみちゃんが私がどこにいるのか確認できるし、少しは安心できるのではないでしょうか。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment