30 Jul 2017

Namihei is not an ordinary budgie! / 波平、やっぱりただのインコじゃない。


The vet says Namihei doesn't eat when she wears a cone. I say Namihei cannot eat wish such a cliff cone.
Apparently both were wrong. Last night Namihei showed me another miracle. When I went to bed, I heard something from her plastic case. So I peeped at her and was really surprised. She was eating pellets on the floor from a perch!
So I put more pellets quickly and then hid from her with my phone. After a while, she started eating again!
Well, she is much cleverer than we thought. She just needed time to think and give it a try. So... I must not deprive her of an opportunity to learn and should not think from a human perspective. I always have to respect her and be patient with her. I've learned very important things from her.
She eats pellets with a cone without problems today and lets me scratch her a lot!

「この子はカラーつけると食べないから」と言ったのは病院の先生。「こんな絶壁カラーじゃ食べられませんよね」と言ったのは私。
どうやら私たちはふたりとも間違っていたようです。波平は、私たちが思っている以上に賢く、そして努力家だったんです。
新たなミラクル事件が起こったのは、昨晩私が寝ようとした時のこと。プラケースから音が聞こえたので、何かと思って覗いてみると、なんとなみちゃんが、止まり木に止まったまま、床に落ちているペレットを食べているではありませんか!急いでもっとペレットを床にまき、スマホを握って隠れていると、しばらくして、また食べ始めました。
なみちゃんは、食べないのではなく、ちゃんと考えたり工夫したりする時間や機会を与えられていなかっただけなんですね。
だから、なみちゃんから学ぶ機会を奪ってはいけないし、人間目線であれこれ決めつけてしまってはいけないんだとわかりました。ただいつもなみちゃんを尊重し、忍耐強く待ってあげる。なみちゃんからとても大切なことを学びました。
今日もちゃんとカラーしたままでペレットを食べていたし、カラーを外せばかなり長い時間、カキカキサービスを要求してくる甘えん坊になりました。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment