7 Aug 2017

How to be happy / 幸せになる方法

I took Namihei to the vet yesterday. Although she has lost weight and looks so miserable, he says she is doing alright.
There is a blister on the beak part and it causes bleeding and serous fluid also comes out from it. Since it's not injury, he says it's okay to be bleeding. But the problem is it may contain neoplastic things. When the blister becomes bigger enough, we'll take sample from it for test. If it is cancer, we'll move on chemotherapy. We can put it into the blister directly, so it won't give too much stress her body itself, according to the vet.
He says so far she is fine and the current condition doesn't consume her energy badly nor give her pain. Actually she's allowed to play out of her plastic case as long as she won't hit her wound.
Well, I've decided to let her enjoy her life as usual while she has to fight illness. It's very important to keep positive. I want to smile at her instead of showing my sad face. I know this will encourage her and she knows she will make it!

 昨日は診察日でした。
体重も落ち、見た目もかなりみすぼらしくなっていますが、先生によると問題ないそうです。
クチバシ切除した部分に水ぶくれのようなものができているのですが、ここから出血したり、しょう液が出てきます。外傷によるものではないので、出血しても問題ないとのことでしたが、問題なのが、ここに腫瘍性の液体が含まれているのではないか、という可能性です。水ぶくれがもっと大きくなったら、切開して細胞を取りだし、病理検査にまわしてみようということになっています。万一ガンであった場合は、抗がん剤治療になりますが、この水ぶくれ部分に直接抗がん剤を入れられるので、体への負担はそれほどないのでは、というのが先生の見解でした。
今現在、この状況がなみちゃんの体力を消耗させたり、痛みを与えたり、ということはないそうです。だから、もちろん放鳥もOK(ただし傷をぶつけないようにすること)なんです。
だから決めました。なみちゃんには、闘病生活を送りながらも、鳥生を楽しんでもらう。前向きでいることって、とても大切ですよね。なみちゃんには、悲しい顔を見せるのではなく、いつも笑顔を見せてあげたいです。飼い主の笑顔で元気を出してもらい、なみちゃん自身の生きる力が強まればいいな、と思いました。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

2 comments: