29 Aug 2017

Namihei was not an ordinaly budgie! / 波平はスーパーインコ。

Unfortunately Namihei passed away on Sunday. I don't want to keep mourning, because she may worry about me and can't rest in peace.
We did cremation yesterday and I was able to say good bye to her. I'll always think of her and be grateful for her.
Well, I was overwhelmed with so many messages for her from over the world. (I think over 600... and got direct messages, and other messages from my friends.) I didn't know she was so popular and could have an influence on so many people. One said she wished to die instead of Namihei.(please don't, it's too much...) And the other said he/she named his/her budgie after Namihei. (should I tell him/her what "Namihei" means? It's "flat wave"... )
Actually, it was her who made my life meaningful and brought out the best in me. Because of her, I was able to become a bit good person. (I've still got an evil mind though.)

 波平は、残念ながら日曜日に旅立ってしまいましたが、嘆き悲しんでいたら、心配でゆっくり休めないと思うので、しっかり元気でいたいです。
昨日、荼毘に付し、自分でお骨あげもしました。これでしっかり見送れたと思います。これからもずっとなみちゃんのことを思っています。そして、共に時間を過ごしてくれたことに感謝し続けます。
なみちゃんの訃報に、世界中からたくさんメッセージがきて、正直びっくりしました。インスタグラムのコメントだけでも、600件以上あったと思います。なみちゃんがこんなにも慕われて、たくさんの方々に影響を与えていたなんて、ありがたいですね。
なみちゃんの代わりに死にたいとか(これは本当に困っちゃいますが)、自分のインコちゃんに「波平」って名付けたよとか(海外の方だったので、意味を教えてあげたほうが良かったんでしょうか)、温かいコメントもたくさんいただきました。
私の人生を有意義なものにし、私の良いところを引き出してくれたのがなみちゃんであったことは、言うまでもありません。なみちゃんのおかげで、私も少しは優しい人間になれたのですから(でもやっぱり満員電車で押されると、押し返しちゃいますけどね)。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment