14 Aug 2017

Not stable / 不安定。

I took Namihei to the clinic yesterday morning, because she became sick again on Saturday night. This time I was so worried about her and thought she would have to stay in hospital. I decided not to cry in front of her, but I couldn't help it. I cried a lot before going to the clinic. Well, I should have done it in the loo instead...
Since her usual vet was on leave, another female vet helped her. So far she ate enough and she would feel uneasy if she had to stay in hospital. So the vet just gave her a shot and let her go home with me.
I'm so glad to be with her at home, but her condition is not stable. I wish I could go to work with her! I really hope she'll take a rest and feel better soon.

昨日の朝、波平をまた病院へ連れて行きました。というのも、土曜日の夜に容態がまた急変したんです。あまりの弱り果てた姿に、入院は免れないと思い、思わず泣いてしまいました。なみちゃんの前では泣かないと決めていたのに、どうしてもこらえきれず、大泣きです。トイレでこっそり泣けばよかったですね。
主治医の先生が休暇中だったので、代わりに診てくれたのが優しそうな女性の獣医さんでした。フンを見る限り、まだ食べているし、入院で環境が変わって具合がさらに悪くなるよりは自宅で引き続き看護したほうが良いとの判断で、点滴注射だけしてもらい、一緒に帰宅しました。
なみちゃんが戻ってきてくれてうれしい半面、容態は安定していないので不安もあります。せめて仕事に行く時に一緒に連れて行ければいいのですが。なみちゃんがしっかり安静にして、はやく元気になってくれるよう祈るばかりです。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment