1 Aug 2017

Namihei can do many things. / 波平、いろんなことができる。

I took a day off today, because I wanted to stay with Namihei. She started wearing a cone last Friday, so I wanted to make sure if she would be alright.
In the morning I went for shopping and bought apple perches and some plates for her.
I thought it would be better if I could put a perch for a plastic case when we use for going to hospital. This is because she eats pellets on the floor from a perch.
I cut an apple perch with a saw. It was so hard!!! I didn't know apple trees are so strong. Anyway, I made it. Then I put some pellets in the plate I bought and left it on the desk in my room. When she got out of her plastic case, she did start eating it without hesitation! Oh, I didn't know she could eat like this as usual...
Anyway, she is an amazing budgie and I know she can do many things!

今日は有給休暇をとりました。というのも、波平がエリザベスカラーデビューしたのが先週の金曜日。まだ心配で、様子を見ていたかったからなんです。
朝、急いで出かけて、なみちゃん用のりんごの木でできた止まり木と、ペレットを入れるお皿を購入してきました。
病院へ行く時の小さなプラケースでも、やっぱり止まり木を設置したほうがいいのかな、と思っての購入です。というのも、なみちゃんのごはんを食べるスタイルが、床に撒いてあるあるペレットを、止まり木からついばむ、というものになったためです。
一生懸命のこぎりでりんごの木の止まり木をカットしました。りんごの木が、こんなにも頑丈だったとは知りませんでした…。かなり長い時間かかって、なんとかカットできましたよ。
それから、買ってきたプレートにペレットを入れて、部屋の机に置いておいたのですが、放鳥時になみちゃんが、何のためらいもなく食べ始めたではありませんか。え…、カラーしてても普通に食べられるわけ?!
ま、なみちゃんはミラクルインコですからね。いろんなことができるはずです!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment