24 Sept 2017

Happy Sunday with Ikura / 日曜日はイクラと一緒に

I like spending Sundays at home and you know, now I've got a company, Ikura.
The weather was lovely today, so Ikura did enjoy the sunshine in the balcony. Several kinds of birds come to our garden, so I'm sure she must be busy to greet them!
And then we spend the rest of the day in my room. While I was watching a film on my laptop, she took a nap in her cage next to me.
After supper we spent time together in the living room. While I was watching news on TV, she kept sticking to me. She ate pellets on my belly and then started dozing off. Well, it means she feels comfortable with me, right? She feels safe around me, which is good.
I love spending time with Ikura like this. So I want to have Sundays for her!

 日曜日はだいたい家でゆっくり過ごしたいのですが、いまはイクラという仲間もいるので、家にいたいという理由がさらに増えました。
今日はお天気も良かったので、イクラはバルコニーで日光浴を楽しみました。庭にはいろんな種類の鳥が遊びに来るので、イクラも挨拶に忙しいようです。
それから、一緒に部屋に戻り、私はパソコンで映画鑑賞。その隣では、ケージで昼寝を楽しむイクラの姿が。
夕飯の後は、リビングルームで一緒に過ごしました。テレビでニュースを見ている間、イクラは私のお腹の上でペレットをパクパク食べ、それから居眠りを始め…。どうも私にずっとまとわりついていたいみたいです。これって、私と一緒にいると居心地が良い、安心していられるということですよね。
こんな風に1日をイクラと一緒に過ごせるのがとてもうれしいです。これからも、日曜日はイクラのために捧げたいですね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment