19 Sept 2017

Sleeping Budgie / 眠れるインコ

When I read a guide book on budgies, it says budgies don't sleep deeply, because they have to protect against their enemies.
Namihei often wake up with a noise I made. Well, we shared a room, so I always tried to be careful after she went to bed, but you know, it couldn't be helped!
And then Ikura... last night she must have been tired. She started dozing off before I put a blanket over her cage. It seems that I've got another extraordinary budgie. I called her name again and again from next to her cage, but she didn't wake up. Actually she even didn't move at all!
After I put the blanket over her cage, I checked her several times. She was sleeping deeply. Okay, Ikura cannot survive outside.

インコの飼育書なんかを見ると、セキセイインコは熟睡することはありません。寝ている間も敵から身を守るため、眠りは浅くなります、なんてことが書いてありますよね。
波平もよく私が立てる物音で目を覚ましていました。部屋を共有していたので、波平が寝たあとは、なるべく気をつけるようにしていたものの、やっぱり仕方ないですよね。
そしてイクラはといえば、昨晩は疲れていたのでしょうか。おやすみカバーをかける前にもう舟を漕いでいました。どうやら、フツーじゃないインコは波平だけではなかったようです。ケージの横で、イクラの名前を何度も呼んだのですが、まったく起きませんでした。それどころか、ピクリとも動かなかったんです!まさに熟睡ですね。
おやすみカバーをかけたあとも、何度か様子を確認したのですが、熟睡状態を保っていました。もう野外では生活できませんね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment