13 Sept 2017

When we were babies... / 波平とイクラのひな時代

When Namihei was a baby, she often stuck to her cage like this. I always though it would be an uncomfortable position. One night I came back late and found her stuck into the cage in the dark. I remember how I was surprised and felt sorry for her, because she must have been waiting for me like this.
And now Ikura does the same thing!
Last night when I put a cover on her cage to let her sleep, so suddenly jumped to the side of her cage and stuck to it. Well, she was rather hanged on it, I think.
Actually she is doing it right now and so far an hour has passed!

波平がまた幼かった頃、よくケージにピタッと写真のように張り付いていました。いつも、苦しくないのかなぁと見ていたものです。
ある晩、遅くなって帰宅すると、暗闇でこの姿勢をキープする波平を発見。とってもびっくりしたことを覚えています。それと同時に、こんな格好でずっと私の帰りを待ちわびていた波平に申し訳ない気持ちになりました。
そして今度はイクラです。イクラも同じ格好をするんですよ。昨晩、おやすみカバーをかけたところ、急にジャンプしてケージの側面に張り付きだしました。もうぶら下がっていると言った方がいいかもしれませんね。
じつは、今もやっているんですよ。すでに1時間経過しています…。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment