15 Sept 2017

Ikura is a bit slow... / イクラどん。

Ikura is doing well and I can tell she is growing up day by day.
Well, she is still a bit slow, but she comes to me when I prepare her meal.
She can fly pretty well and tonight she landed on my head for the first time!
It's very interesting to see her playing on her own.
As you know, Namihei was so talented and creative. So she was good at playing by herself. I want Ikura to enjoy her life like Namihei did.
It's very interesting to see how Ikura will be doing in the future. I'll respect her and let her enjoy what she does!

イクラを見ていると、日々成長しているな、と感じます。
相変わらず鈍くさいので、思わず「イクラどん」なんて呼んでしまうこともありますが。
フリーズ状態もよくありますが、ごはんの準備をしていると近づいてきたり、だいぶ飛べるようにもなりました。今日は私の頭の上に初めて着陸しましたよ。
波平は、ご存知のとおり、本当に創造力豊かで素晴らしいインコでした。ひとり遊びもとっても得意でしたね。イクラにも波平と同様に鳥生を楽しんで過ごしてもらいたいです。
イクラがこれからどんな風に成長するのか、とても楽しみです。いつでもイクラを尊重して、好きなようにさせてあげたいと思います。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

4 comments: