18 Sept 2017

Ikura's house / イクラのお家

It was a three day weekend in Japan and I was able to spend lots of time with Ikura at home.
Now I'm building a new paper house for Ikura. This is the house Namihei loved.
I kept a spare kit (it's available at a book shop) to make a new one for Namihei, because her original house was a bit dirty with her droppings.
Unfortunately I didn't have a chance to rebuild the house for her.
I'm not sure if Ikura will like it too, but she is getting so adventurous these days. So I want to distract her from Namihei's memorial place.
Today she enjoyed sunshine outside and I also cleaned her cage. She must be comfortable in her cage now!

 この3連休、台風が日本列島を縦断しましたが、いかがお過ごしでしょうか。
私はイクラと一緒に時間を過ごすことができました。
そして今、あのバードハウスをまた作り始めています。インコを飼っている方は、ご存知の方が多いと思いますが、マイナビさんから出版されている『バードハウスでインコと遊ぼう』という本の付録なんですよ。
そしてこのお家、波平が大好きだったことでも知られています(※波平ファンの間だけですが…)。
なみちゃんの落し物などで汚れてしまったので、いつか建て直そうと、もう1冊買っておいたのですが、建て直す前に残念ながら旅立ってしまいました。
そこで、イクラのために作っているところです。そろそろ自由に動き回れるようになったので、波平の思い出コーナーを荒らされないように、ほかのもので注意を引こうという作戦です。
気に入ってくれるのかは未知数ですが、とにかく作るのが大変なので、飼い主の努力を知ってほしいですね(笑)。
今日はイクラは日光浴を楽しみ、私はケージを丸洗いしました。イクラ、きれいになったケージで快適に過ごしているはずです!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

2 comments: