24 Feb 2017

Don't say "busy"! / 「忙しい」と言わないで

When someone says "I was busy" as an excuse for his/her mistakes at work, I always say "It cannot be a reason to make a mistake". I'm quite strict at work, but once I'm at home with Namihei, I often use the same excuse for her.
These days I didn't have enough time with her at home, because of the photo exhibition.
I managed to go to the clinic to get her medicine after work today though.
I can tell she is under stress now. I think partly because of the endless moulting, but mainly because of my absence. I'll try to spend enough time with her tomorrow before leaving for the photo exhibition.
She often picks her feathers out now, so I want to do something to stop it.

職場で誰かがミスをしたときに、「だって忙しかったから」と言い訳をすると、「忙しいは理由にならない」といつも言う、意外と厳しい人間なのですが、いざ家に戻ると、私自身も波平にこの言い訳を使ってしまうわけです。
ここ最近は、写真展の準備などで、あまりなみちゃんとゆっくり過ごす時間がありませんでした。
今日は仕事後に病院へ寄って、なみちゃんのお薬をもらってくることは、なんとかやり遂げました。でも、またそのせいで一緒にいる時間が減りました。
いま、なみちゃんがストレスを感じているであろうことはわかります。終わらない換羽のせいということも言えますが、やはり主な理由は私が不在がちということなのかな、と反省。明日は展示会へ出かける前に、一緒にいられる時間を十分確保するつもりです。
毛引きもまだ続いてます。これもなんとかしなければいけない問題ですね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment