10 Feb 2017

Namihei, House! / なみちゃん、おうち!

Yesterday morning Namihei suddenly said, "Nami-chan, house!" That's what I always tell her when I want her to go back to her cage. Well, she doesn't listen to me though.
She isn't good at chatting, but she can say several phrases. All of them are what I always say. Well, I always try to teach her "Morning", but she never memorises it. To be honest, I didn't mean to teach her, "Nami-chan, house!", but it must have been easier for her to pick it up. Why? Because I always say that with emotion. Perhaps she can feel it somehow. So... does it mean my greeting has no emotion?!
Anyway, it's always interesting to hear she is chatting!

 昨日の朝、波平が突然、「なみちゃん、お家!」と言い出したんです。これ、私がなみちゃんにケージに戻ってほしいときにいつもいう言葉なんです。なみちゃんは聞いてくれる素振りはありませんが…。
なみちゃんは、おしゃべりは得意ではありませんが、それでもいくつか言葉を覚えています。全部私がいつも言っている言葉ですね。「おはよう」も毎日教えているのですが、こちらはまったく覚える気配がありません。「なみちゃん、お家!」は、教えるつもりなんて、まったくなかったのに。
おそらく、こちらの方が覚えやすかったのは、私がいつも感情を込めて言っている言葉だからではないでしょうか。感情がこもっていたほうが、なみちゃんも何となく感じるものがあるのかな、と思います。ということは、私の挨拶は、感情がこもっていないということでしょうか?!
どんな言葉であれ、なみちゃんがおしゃべりしているのを聞くのは、なかなかいいものですよ。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment