2 Feb 2017

Into the Dark / 暗闇へ。

I felt so negative when I was writing the previous post and worried about Namihei so much. Today she was doing well and her poo condition was also getting better. Every day I must take care of her and keep an eye on her condition. But now I feel much better and positive!
I started giving her dried sardine too. This is good for budgies especially when they are facing moulting. This contains animal protein as well as calcium. But please make sure it is salt-free!
As for Namihei, these days she loves going to the dark and narrow spaces, such as my precious bookshelf, and also behind curtains. I should let her enjoy exploring in my room as long as it's safe so that she can feel less stress during the moulting.

昨日のブログ記事を書いているときは、すごくネガティブになっていて、波平のことを本当に不安に思っていました。今日のなみちゃんは、わりと元気にしていて、フンの調子もかなり良くなっていました。
毎日、なみちゃんのお世話をしっかりして、健康状態には目を配らないといけません。でも今は、とてもポジティブな気持ちになっています!
そういえば、煮干しをあげはじめました。煮干しは特に換羽を迎えたインコには最適の栄養源になるんですよ。カルシウムだけでなく、動物性たんぱく質もしっかり摂れますからね。ただし、必ず無塩のものをあげてくださいね。
なみちゃんはといえば、どうも最近は暗くて狭い場所、たとえば私の大切な領域である本棚だったり、カーテンの裏に行きたがります。危険なものがない限り、今は好きなように部屋の中を探検させてあげようと思います。少しでもストレスが減るといいなと願いながら。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment