20 Feb 2017

Not yet... / まだだよ。

I'm sure Namihei had a good Sunday, as she was mostly sleeping in the day time and then enjoyed playing in the living room.
When we were in the living room, we felt the quake. Namihei suddenly stopped playing and dashed toward me. The quake wasn't strong, but it must have frightened her.
By the way, Namihei is often reluctant to go to sleep at night. When I try to put a sleeping cover, she goes to her meal box and pretends to eat. It's like she is saying "Not yet, you know, I'm still eating."
Tonight she did it three times before I was able to put the cover! I hope she is sleeping well now.

波平の日曜日は、きっと良い1日だったはずです。日中はほとんど居眠りをして過ごし、それからリビングで楽しく遊んでました。
リビングで遊んでいる最中に地震があったのですが、なみちゃんはすぐに地震に気づいて、遊ぶのをやめて私のところにダッシュしてきました。たぶん、揺れたのが怖かったのでしょうね。
そういえば、なみちゃんは夜、なかなか眠りたがらないんです。おやすみカバーをかけようとすると、すぐにえさ箱のところに行って、食べているふり。まるで、「まだ食べてるんだから、まだだよ」と言っているようです。今夜も3回もそんなやりとりがありました。なみちゃん、ぐっすり眠っているといいのですが。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment