13 Feb 2017

Namihei enjoys playing outside! / 波平、放鳥時間が楽しみ。

After the clinic on Saturday, Namihei looked so sad for a while, but once she got out of her cage, she became herself again and enjoyed playing a lot.
She was doing well on Sunday and today as well. Hmm... she is still moulting and I was a bit surprised with the amount of the dropped feathers when I came back home though.
At least, she eats enough, which is very important.
Oh, I put a new perch in my room so that she can stay there, but so far she isn't interested in that. She just does her regular tasks, such as checking my bag and playing with a strap for my mum's mobile. I know, it always takes time for her to get used to a new thing!

 土曜日の診察後、しばらくしょんぼりしていた波平ですが、放鳥時間になると元気を取り戻し、楽しそうに遊んでいました。
日曜日も、今日も元気そうにしていましたよ。換羽はまだまだ続いていて、今日は仕事から戻ってみると、ごっそり羽根が抜けていてちょっとびっくりしました。
でも、ちゃんと食べているようです。これがとっても大切ですよね。
そういえば、私の部屋に新しい止まり木を設置してみました。ケージ用に購入したものの、太すぎたので、放鳥時に止まれるようにと設置したのですが、なみちゃんは興味がない様子。普段と変わらない業務ならぬ遊びに熱中していましたよ。たとえば、私のリュックの中を検査するとか、あとは母の携帯電話のストラップで遊ぶこと。新しいことに慣れるには、時間がかかってしまうんですよね、なみちゃん。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment