12 Jan 2016

A Peaceful Day / 平穏な1日

Yesterday it was a national holiday in Japan and I stayed at home all day, because I was so exhausted! Sometimes it's important to have a lazy day, I suppose.
Since the weather was lovely, Namihei and I stayed near the balcony so that we could enjoy the sunshine. She was taking a nap and I was reading a novel. I occasionally called her and then she responded to my calling.
I think she feels safe and comfortable when she finds me around her. When I leave for the loo or somewhere else, sometimes she starts calling me hysterically. So I know she trusts me enough, but she never stops attacking my hands. What have they done to her?!

昨日は成人の日で祝日でしたね。私は先週の仕事でヘトヘトだったので、1日中家で過ごしました。たまにはぐうたらで過ごす休日がないと、体がもちません。
お天気は良かったので、私と波平はベランダ近くを陣取り、日向ぼっこです。なみちゃんは居眠り、私は読書して過ごしました。たまになみちゃんのことを呼ぶと、「ヒヨ」ってかわいらしい声で反応するんですよ。
私が近くにいると、なみちゃんは安心するんだなって思います。トイレやどこか別の場所に行くためにそばを離れたとたん、狂ったように呼び鳴きを始めることがあります。だから、なみちゃんは私のことをとっても信頼しているはずなのですが、手への攻撃が止むことはありません!私の手に何か恨みでもあるんですかね、なみちゃん…。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment