13 Jan 2016

Don't move! / 動かないで!

These days it's not easy to take photos of Namihei. Why? Because she comes over to me once she sees me with my camera. Well, I can't get angry with her though. She looks very happy to see me and dashes to me in a happy way. Sometimes she wants to stay on my shoulder.
Actually, such things happen when I clean up her cage. She wants to stick to me and hangs around the cage.
Well, when she is obsessed with the bookshelf in my room, that's another story though. Once she is into it, she is trying to break in and she doesn't care where I am! I do my best to protect my precious bookshelf from her, but so far she is quite successful to sneak inside it!


この頃、波平の写真を撮るのがちょっと難しくなってきました。というのも、カメラと私を見るなり、なみちゃんがこっちに来てしまうんです。しかも、うれしそうにトコトコ寄って来られたら、怒れませんよねぇ。
さらに、肩にちょこんと乗ってくるときもあるんですよ。
こういうこと、じつは写真を撮る時以外にもあるんです。なみちゃんのケージを掃除しようとすると、なみちゃんが私からくっついて離れなかったり、ケージ付近をうろうろしてみたり。ところが、部屋にある本棚に気をとられた時は、話は別です。本棚が気になってしまったら最後、もう中に入ることに必死になってしまって、私がどこにいようがお構いなし。大切な本棚をなみちゃんから守る努力はしているものの、なみちゃんのほうが一枚上手なのか、いつもこっそり入ってしまうんですよね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment