21 Jan 2016

A Weird Year / 変な年

I've heard about an interesting app, which gives you a word or message for this year to suite your name. Of course, it's for fun and nothing is so serious though.
But... when I applied my budgie's nickname, "Nami-chan", it showed "A weird year". I've seen so many good phrases in Instagram though. Why has she got such a strange one!?
Well, at least it didn't say "A weird bird", so we should accept this one, I suppose.
Namihei is doing well and she is less aggressive now, so I don't need to protect my hands!

先日、「書き初めメーカー」なるアプリの存在を知り、早速試してみました。何でも、このアプリ、名前を入れるとその人の新年の書き初めを表示してくれるそうなんです。
波平のことは、普段から「なみちゃん」と呼ぶことが多いので、「なみちゃん」と入力してみました。すると、出てきたのはなんと、「変な年」。変な年って、なんでそんな言葉が出てくるんだか。インスタグラムで他の写真を見た時は、どれも結構いい言葉だったのに…。
まあ、「変な鳥」と言われなかっただけマシですかね(笑)。
なみちゃんは元気にしています。そして、攻撃性も薄らいできたので、私も自分の手を守らなくて良くなりました!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment